Yritys / Valmentaja

FitStop on hyvinvointi- ja liikuntavalmennuksen yritys, jossa valmentajana toimii Anna-Liisa Ruusunen Satakunnan Harjavallasta. FitStop-nimi tulee englanninkielisestä sanasta pit stop eli varikkopysähdys, pysähdyspaikka. Paikka, jossa voi huoltaa, fiksata, parantaa kuntoa, hienosäätää, hoitaa, tankata. Ja siitä se ajatus sitten lähti…

FitStop – Sinun hyvinvointisi varikko! Tule valmennukseeni tankkaamaan hyvää oloa, parempaa kuntoa ja enemmän energiaa. Pysähdy, opi, oivalla ja mikä tärkeintä, tartu toimeen!

Valmentajan stoori

Monipuolinen urheileminen on aina ollut intohimoni ja iän myötä myös muut hyvinvoinnin osa-alueet, kuten terveellinen ruoka, lepo ja yleensäkin tasapaino elämässä, ovat korostuneet. Itselläni erilaiset selkävaivat vaivasivat nuoresta tytöstä yli kolmekymppiseksi. Mutkaisen ja pitkän tien jälkeen, olen vihdoin löytänyt oikeat hoito-, huolto- ja treenimuodot ja nykyään olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Se on hieno tunne!

Aiempi yli kahdentoista vuoden työura kansainvälisessä ja hektisessä liikemaailmassa on antanut valtavasti kokemusta paineen ja kiireen alla työskentelemisestä sekä opettanut priorisoimaan omista rajoista kiinnipitämisen ja itsestä huolehtimisen. Psykologiset taidot, joustavuus ja läsnäolo ovat osoittautuneet tärkeiksi taidoiksi harjoitella ja ylläpitää.

Sparraus, valmennus ja ihmisten kohtaaminen yleensä, ovat minulle luontaisia asioita ja nautin niistä suuresti. Aina parikymppisestä lähtien olen haaveillut saavani auttaa ihmisiä kohti parempaa hyvinvointia. Olen silti tyytyväinen, että olen saanut kokea myös aiemman urani ja elämänvaiheet ennen kuin lähdin toteuttamaan unelmaani kohti hyvinvointi- ja liikunta-alan yrittäjyyttä. Sen myötä, koen olevani nyt enemmän oikeassa paikassa kuin koskaan ennen.

Haluan auttaa ihmisiä oivaltamaan miten ja miksi priorisoida itsensä korkeimmalle sijalle elämässä. Miten löytää omat motivaattorit ja kaikkein tärkeimmät asiat elämässä, joihin pohjata omat valinnat ja teot hyvinvointinsa suhteen. On se sitten elämäntapamuutos, psyykkisen tai fyysisen kapasiteetin lisääminen, niin tärkeää on oivaltaa mistä lähteä liikkeelle ja miksi. Mitkä ovat avaimet pysyviin muutoksiin ja miten pitää hyvinvointi tasapainossa.

Minun valmennuksessani et saa kaikkea valmiina tarjottimella eteesi, nimittäin tutkitustikin parempi lähtökohta on, että saat itse oppia ja oivaltaa sekä päättää miten Sinä haluat toimia. Tärkeää on, että pysähdyt, pohdit, opit ja se tärkein, tartut toimeen.

Liikunnan osalta vahvuuksiani ovat toiminnallinen lihaskuntoharjoittelu, kehonhallinta sekä liikkuvuus- ja kehonhuoltoasiat. Miten pitää itse parasta huolta omasta kropastaan ja miten oppia kuuntelemaan omaa kroppaa. Nämä asiat ovat läsnä kaikissa valmennuksissani. Rakastan urheilua. Juoksu ja triathlon ovat erittäin lähellä sydäntäni. Haluan urheilla tavoitteellisesti, mutta ilon kautta ja matkasta nauttien. Liikunnan iloa ja riemua haluan jakaa myös asiakkailleni.

Olen helposti lähestyttävä, kuuntelevainen, huumorintajuinen ja kannustava valmentaja. Valmennuksissani ihminen otetaan tarkasti kokonaisuutena huomioon. Samoin ympäristö ja elämän resurssit kokonaisuutena otetaan valmennuksia suunnitellessa huomioon.

Olen onnellinen, että olen voinut toteuttaa haaveeni alan koulutuksen hankkimisesta, jatkuvasti koulutusta ylläpitäen ja lisäten. Tällä alalla et ole koskaan valmis.

  • sairaanhoitajaopinnot alkaen 1/2020, SAMK
  • psyykkinen valmentaja, Trainer4You 2019
  • Firstbeat hyvinvointianalyysi palveluntarjoaja 2018
  • kehonhuolto / faskia / liikkuvuus / putkirullaus -kursseja 2017-
  • personal trainer, hyvinvointivalmentaja, kuntosaliohjaaja, Trainer4You 2016
  • ryhmäliikuntaohjaaja alkaen 2010
  • tradenomi / BBA 2003
  • luottamustoimissa tapahtumaorganisaattori & www/some -sisällöntuottaja
  • suomi – äidinkieli
  • englanti – erinomainen
  • ruotsi ja saksa – kestää päivänvalon

Helin asiakastarina

Miten päädyit valmennukseeni?

Löysin sinut kehonhuoltokurssin kautta. Putkirullan ja lihaskalvohuollon teho vakuutti, samoin positiivinen, tehokas, mutta rauhallinen tapa ohjata.

Millaisia asioita olet tavoitellut valmennuksessa?

Tavoitteeni on terve ja toimiva keho sekä työkyvyn ja positiivisen mielen ylläpito. Jo aiemmin huomasin, että liikunta toimii minulle parhaana pään nollauskeinona. PT on ollut suurena apuna ja tukena rakentamassa sopivaa liikunta- ja ruokailurutiinia. Konkreettisia tavoitteita ovat olleet liikkuvuuden parantaminen ja juoksuharrastuksen osalta aikatavoitteet ja parempi palautuminen kuormituksesta.

Millaisia asioita koet että olet saavuttanut?

Olen oppinut huoltamaan ja kuuntelemaan kehoani paremmin. Liikkuvuus ja tasapaino ovat parantuneet ja kerran leikattu polvi on kestänyt ajoittain aika raskastakin judo- ja juoksuharjoittelua. Lisäksi olen saanut suuren määrän keinoja kehonhuoltoon. Suurin saavutus mielestäni on silti tunne paremmasta stressinhallinnasta.

Suosittelisitko valmennusta muille?

Suosittelen ehdottomasti! Valmentajan kanssa konkreettisten tavoitteiden asettaminen on helpompaa eikä treenistä tule tehtyä vahingossa liian rankkaa. Toisaalta PT haastaa ylittämään omia rajoja ja positiivisen valmentajan kanssa tavoitteisiin pääsee helpommin kuin olisin ajatellut. Kaikkein parasta sinun valmennuksessasi on ollut kokonaisvaltaisuus.

– Heli 45v., äiti, päivystystyötä tekevä yrittäjä/eläinlääkäri sekä kehonhallinnasta innostunut senioriurheilija

20191104_163000-01

Heli ja Ansku 4.11.2019